محل لوگو

مزاياي موكت ضد لك چيست؟


 

موكت هاي ضد لك از الياف باكيفيت بافته مي شوند. اين الياف آغشته به مواد ضد لك هستند، بنابراين لكه اي به خود نمي گيرند. ويژگي ضد لك بودن موكت باعث مي شود آلودگي ها و مواد مختلف بر نخ هاي موكت تأثيري نگذارند و در نتيجه و عمر مفيد موكت بالاتر برود.

براي توليد موكت ضد لك از مواد اوليه اي استفاده مي شود كه درصد مواد تشكيل دهنده آن ها متفاوت است. در فرايند توليد اين موكت ها ، از مواد ضد لك در الياف و نخ هايي با بهترين پايه هاي توليدي استفاده مي شود. اين موكت هميشه تميز بوده و دوست دار طبيعت محسوب مي شود. وضوح رنگ و طرح آن هم به مدت طولاني حفظ مي شود.

تميزكردن اين موكت ها هم بسيار ساده است. با توجه به فناوري مورداستفاده در اين موكت ها ، كافي است ابتدا تكه پارچه خشكي را روي محل لك قرار دهيد تا مقدار كثيفي كم شود. سپس با تكه اي پارچه تميز و بدون هيچ گونه مواد شوينده ، لكه را از روي موكت پاك كنيد.

اين موكت ها به طور معمول براي مكان هايي استفاده مي شود كه رفت وآمد در آن ها زياد است، يا احتمال كثيف شدن آن ها زياد است. اين موكت ها به طور معمول مناسب كف سالن هواپيما ، كف آشپزخانه ، پوشش كف اتاق كودك ، كف اتومبيل ، قطار و ساير وسايل نقليه است.

موكت هاي ضد لك | شركت زت كارپت

فناوري ضد لك در اين موكت ها چگونه كار مي كند؟

موكت ضد لك را با انواع الياف توليد مي كنند، از جمله: پلي پرولين ، پلي استر ، ابريشم ، پشم يا نايلون. اما به طور معمول نايلون به خاطر انعطاف پذيري فراوان و مقاومت در برابر سايش ، پرطرف دارترين جنس براي موكت هاي ضدلك در بازارهاي جهاني است و توليدكنندگان زيادي نايلون را براي توليد محصولات خود انتخاب مي كنند.

توليدكننده هاي موكت ، محصول خود را با استفاده از انواع مختلف پوشش هاي محافظتي و مقاوم در برابر فشار توليد مي كنند. البته هر شركتي هم از محصولات شيميايي اختصاصي و همين طور فناوري هاي مخصوص به خودش براي توليد موكت ضد لك استفاده مي كند.

نايلون هاي مختلفي براي توليد موكت وجود دارند، اما بيشتر آن ها به يكي از اين دو روش ساخته مي شوند:

  1. مواد شيميايي قبل از ارسال نخ ها به كارخانه ، به الياف نايلون تزري مي شوند؛
  2. يا طي مراحل توليد موكت در كارخانه ، و حين بافت موكت ، مواد شيميايي با آن ها تركيب مي شوند.

موكت هاي مقاوم در برابر لكه، به طور معمول در برابر لكه هاي ناشي از مواد غذايي ، آب ميوه و ساير نوشيدني ها ، جوهر ، زنگ زدگي و حتي واكس كفش نفوذ ناپذير هستند. پس انتخاب ايدئالي براي محيط هاي پررفت وآمد يا پر از آلودگي محسوب مي شوند.

 

 

چگونگي نظافت موكت هاي ضد لك

براي تميز كردن اين موكت ها ، كافي است آب يا محلول آب و صابون را به محل لك شده بماليد. البته به ياد داشته باشيد كه بهتر است هميشه لكه ها را قبل از خشك شدن ، فوري پاك كنيد.

نكته مهم اينكه در فرايند تميزكردن اين موكت ها نبايد از شوينده هايي بر پايه سفيدكننده استفاده شود؛ چون اين مواد شيميايي ، لايه محافظ الياف موكت را از بين مي برند و چه بسا كثيفي لكه ها را بيشتر هم مي كنند.

براي مراقبت بهتر از اين موكت ها، دستورالعمل هاي توليد كننده را حتما بخوانيد و آن ها را با دقت پياده سازي كنيد تا موكت مدت طولاني تري دوام بياورد.

نظافت موكت هاي ضد لك | شركت زت كارپت

ويژگي هاي موكت ضد لك

مقرون به صرفه بودن

موكت هاي مقاوم در برابر لكه ، در حين ويژگي هاي خاصي كه دارند، مقرون به صرفه هم محسوب مي شوند؛ چون مجبور نيستيد آن ها را مدام عوض كنيد، يا حتي بشوييد. هزينه تعويض موكت ، به ويژه در ساختمان هاي اداري ، و همين طور شست وشوي آن را كه حساب كنيد، متوجه مزيت اين موكت ها نسبت به موكت هاي معمولي مي شويد.

قابليت ضد لك

بالاخره موكت خانه به شكل هاي مختلف كثيف مي شود، خواه كودكتان ليوان شيرش را روي موكت بريزد، يا آلودگي هاي خيابان را با خود به خانه بياوريد! اين جاست كه ويژگي هاي موكت ضد لك به كار مي آيد و آن را به انتخاب ايدئالي براي خانه ها و حتي ساختمان هاي اداري و تجاري تبديل مي كند.

موكت ضد لك | شركت زت كارپت

البته مقاومت در برابر لكه به اين معنا نيست كه اين موكت نيازي به مراقبت ندارد. به نظافت و تميزكردن اين موكت ها هم بايد توجه ويژه اي داشته باشيد. مراقبت خوب ، عمر موكت شما را تا سال ها افزايش مي دهد. موكت ضد لك هم از اين قاعده مستثني نيست.

حفظ سلامتي افراد

مزيت ديگر آنكه اين موكت ها سلامتي را هم براي اعضاي خانواده به همراه دارند؛ چون كمتر آلوده مي شوند و آلودگي ها را به خود جذب نمي كنند. تنفس در فضاي اتاق هايي كه كف آن ها با موكت ضد لك پوشيده شده، گرد و غبار كمتري را به ريه ها مي كشاند.

 

جمع بندي درباره موكت ضد لك

موكت ضد لك از الياف باكيفيتي توليد مي شود كه آغشته به مواد ضد لك هستند. اين ويژگي باعث مي شود آلودگي ها و مواد مختلف بر نخ هاي موكت تأثيري نگذارند و عمر مفيد موكت بالاتر برود. اين موكت ها به طور معمول براي مكان هايي استفاده مي شوند كه رفت وآمد در آن ها زياد است.

پلي پرولين ، پلي استر ، آكريليك ، ابريشم ، پشم و نايلون ، جنس هاي مختلفي هستند كه براي توليد موكت ضد لك در شركت هاي مختلف از آن ها استفاده مي شود، اما نايلون پرطرف دارترين جنس است، چون به طور معمول انعطاف پذيري بالايي دارد و در برابر سايش هم مقاوم است.

بعضي از مواد به موكت هاي ضد لك آسيب مي زنند يا باعث تغيير رنگ مي شوند. براي نمونه مواد شيميايي قوي ، دارو هاي ضد آكنه و همين طور خردل، جزو اين مواد آسيب زننده هستند. توليدكنندگان توصيه مي كنند تا جاي ممكن سعي كنيد اين مواد را از موكت دور نگه داريد.

 

منبع : شرکت زت كارپت

 

  انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما